آینده رای دهی همین الان است!

دولت ها، سازمان ها، افراد و شرکت های بسیاری به دنبال راه حلی برای برگزار کردن انتخابات های ایمن تر و با هزینه کمتر هستند. در حالیکه در ابتدا شاید به نظر برسد که برگزار کردن انتخابات الکترونیک می‌تواند هزینه بیشتری برای این سازمان ها داشته باشد، برگزار کردن انتخابات ها بر بستر اینترنت می‌تواند بسیار موثر تر از شیوه های کلاسیک باشد، سازمان ها می‌توانند با استفاده کردن از مایکن، به راحتی انتخابات های الکترونیکی برگزار کنند و هزینه های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. مایکن یک پلتفورم جامع برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی می‌باشد که همه ساله به هزاران ارگان دولتی، سازمان، دانشگاه،‌ مدرسه و شرکت مختلف خدمات ارائه می‌دهد.
هنگامیکه شما یک انتخابات جدید در مایکن می‌سازید، شما ملزوم به پرداخت هیچ هزینه ای نمی‌باشید، سپس می‌توانید با خیال راحت انتخابات الکترونیکی خود را بر بستر مایکن با امکانات فوق‌العاده آن برگزار کنید. هزینه برگزاری انتخابات ها در مایکن به صورت پرداخت بر اساس مصرف، محاسبه می‌شود و پس از پایان انتخابات و قبل از نمایش نتایج نهایی از برگزار کننده به صورت پرداخت الکترونیک دریافت خواهد شد.
مایکن از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را شروع کرد، در حالیکه در نسخه های ابتدایی مایکن، این پلتفورم تنها توسط مدارس و برای برگزاری انتخابات های انجمن های شورای دانش آموزی استفاده می‌گردید اما طی سال های متوالی با رشد تکاران‌ (شرکت سازنده، موسس و صاحب مایکن)، این پلفورم طوری بازطراحی شد (نسخه ۳ مایکن) که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند و این گامی بزرگ در راه رسیدن به پیشرفت های چشمگیر مایکن در طی سال های اخیر بود.
نکته جالب مایکن این است که برخلاف تصور عموم، این سامانه در کل طول سال در حال استفاده زیاد و غیرقابل باور می‌باشد، در حالیکه می‌توانیم یکی از دلایل آن را همه‌گیری ویروس کرونا و نیاز به برگزاری انتخابات از راه دور بدانیم اما به نظر می‌رسد که سازمان ها و ارگان ها انتخابات های آنلاین را ترجیح می‌دهند. در عین حال زمان های مشخصی از سال، این استفاده به حداکثر می‌رسد، این زمان ها شامل: انتخابات های شورای دانش آموزی و انجمن اولیا مربیان مدارس، آغاز ترم های تحصیلی دانشگاه ها و انتخابات های شورای صنفی یا انجمن علمی آنها و انتخابات های ملی که از مایکن به عنوان برگزارکننده پیش انتخابات ها استفاده می‌شود می‌باشد.
در نسخه چهارم مایکن، این پلتفورم به ۵ زبان ارائه می‌شود که شامل انگلیسی، فارسی، اسپانیایی، چینی و عربی می‌باشد و علاقه‌مندان از سرتاسر جهان می‌توانند از محصولات مایکن با زبان دلخواهشان استفاده کنند. در حالیکه به علت تحریم های گسترده ایران،‌ مایکن نمی‌تواند به صورت رسمی اقدام به ارائه خدمات غیررایگان به برخی کشور ها کند، راهکاری که تکاران برای این موضوع ارائه کرده است استفاده از ارز های دیجیتال همانند بیت‌کوین می‌باشد. پروژه پرداخت با بیت‌کوین و استفاده از کیف‌پول تکاران به این منظور مدتی است که در دستور کار تکاران قرار گرفته است اما هنوز به پایان نرسیده و به صورت عمومی قابل ارائه نیست، اما به احتمال زیاد تا اوایل پاییز امسال این پروژه تکمیل شود و انتشار یابد.
یکی دیگر از خدماتی که در نسخه جدید مایکن ارائه شد، تبلیغات کاندید ها می‌باشد، بدین صورت که کاندید های انتخابات های مختلف می‌توانند یک صفحه تبلیغاتی در مایکن ایجاد کنند و برنامه ها و اهداف خود را در آن بیان کنند.
حساب ویژه مایکن (مایکن پریمیوم) نیز یکی از دیگر خدمات جدید مایکن بود که به شدت مورد استقبال سازمان های بزرگ و کاربران مایکن قرار گرفت. در این سرویس، کاربر برگزارکننده انتخابات با خرید پریمیوم می‌تواند از امکانات آن بهره‌مند شود. در صورتی که شما مایکن پریمیوم را خریداری کنید، لوگو مایکن از بالای همه صفحه های رای دهی شما به صورت خودکار حذف می‌شود و همچنین می‌توانید انتخاباتتان را بر روی یک دامنه اختصاصی برگزار کنید.
همچنین تیم فوق‌العاده پشتیبانی مایکن به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی پرسش ها و نیاز های کاربران می‌باشد که می‌توانید از طریق تماس تلفنی، چت آنلاین در داخل وبسایت و دیگر روش های تماس که در صفحه تماس مایکن مطرح شده است درخواست های خود را مطرح کنید.

شروع کنید

انتخابات الکترونیک خود را بر روی مایکن بسازید، مدیریت و برگزار کنید. بصورت رایگان شروع کنید. ساخت انتخابات