همه چیز درباره تنظیمات انتخابات

برای تنظیم کردن انتخابات خود ابتدا به بخش انتخابات در حساب‌کاربری مایکن خود مراجعه کنید، سپس انتخابات مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس وارد صفحه تنظیمات انتخابات شوید. اکنون کادر های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام بخشی از تنظیمات انتخابات شما را شامل می‌شوند. تصویر زیر این صفحه را نشان می‌دهد:
تنظیمات انتخابات
در بخش عنوان، شما تنظیماتی از انتخابات خود که مربوط به پایه و اساس انتخابات شما می‌باشد را مدیریت خواهید کرد، که برای شما تنها عنوان انتخابات می‌باشد. رای دهندگان قادر به مشاهده این عنوان در بالای صفحه رای دهی خواهند بود و در صورتی که شما برای کادر بالای صفحه، از تصویر استفاده نکرده باشید(قابل مدیریت در بخش تنظیمات ظاهری)، عنوان انتخابات در وسط این کادر نشان داده خواهد شد و در غیر اینصورت در بالای صفحه تنها تصویری که انتخاب کردید نشان داده می‌شود. در صورتی که انتخابات شما از نوع عمومی باشد، رای دهندگان شما ممکن است بتوانند با تایپ کردن این عنوان در موتور های جستجو همانند گوگل نیز آنرا پیدا کنند، البته توجه داشته باشید که شاید مدتی طول بکشد تا صفحه رای دهی شما در گوگل ظاهر شود. نام گذاری انتخابات شامل شرایط خاصی می‌باشد به عنوان مثال: نام انتخابات نمی‌تواند شامل کلمه مایکن و یا تکاران باشد و درصورتی که شما از نام کشور ها، سازمان ها و یا مردم خاصی در عنوان انتخابات استفاده کنید، مایکن شاید از شما درخواست کند که مدارکی را ارسال کنید که ثابت کند شما اجازه استفاده از این کلمات را دارد. همچنین عنوان انتخابات تنها می‌تواند شامل حروف الفبا و اعداد باشد.
قسمت بعدی، لینک انتخابات می‌باشد، در این قسمت، شما می‌توانید یک لینک کوتاه برای انتخابات خود انتخاب کنید. رای دهندگان با وارد شدن به این لینک می‌توانند فرایند رای دهی را انجام دهند. بنابراین، زمانیکه شما کاندیدا و رای دهندگانتان را مشخص کردید، می‌توانید این لینک را در اختیار جامعه رای دهندگانتان قرار دهید و فرایند رای گیری را آغاز کنید. در هنگام ساخت انتخابات یک لینک به صورت خودکار برای انتخابات شما تولید می‌شود، شما می‌توانید هر زمانی این لینک را تغییر دهید. دقت کنید که این لینک به صورت پیش فرض بر روی دامنه vote.myken.ir قرار می‌گیرد، در عین حال شما می‌توانید به جای این لینک از موارد زیر نیز استفاده کنید،‌ بدین صورت:
https://vote.myken.ir/لینک شما
https://vote.mycan.ir/لینک شما
https://vote.techaran.com/لینک شما
استفاده از دامنه تکاران (لینک سوم) باعث می‌شود که گوشی های قدیمی (اندروید ۴) و کامپیوتر هایی که سیستم عامل های قدیمی همانند ویندوز ویستا را اجرا می‌کنند نیز صفحه رای دهی شما را اجرا کنند.
در بخش ظاهری، شما می‌توانید ویژگی هایی که مربوط به مشخصات ظاهری صفحه رای دهی شما می‌باشد را مدیریت کنید. شما می‌توانید با انتخاب رنگ ها، یک گستره رنگی جالب بر روی کادر بالای صفحه رای دهی خود ایجاد کنید و یا یک تصویر کاور برای پس زمینه این کادر انتخاب کنید. همچنین در صورتی که تصمیم داشتید تنها یک رنگ (به عنوان مثال رنگ آبی) نشان داده شود، می‌توانید هر دو رنگ انتخابی را یک مقدار یکسان انتخاب کنید.
بخش بعدی، دسترسی نام دارد، در این بخش، شما می‌توانید تعیین کنید که انتخابات شما تنها برای یک گروه خاصی از مردم که شما در بخش رای‌دهندگان مشخص و اضافه می‌کند است و یا به صورت عمومی می‌باشد و هر کسی که لینک انتخابات شما را داشته باشد قادر به رای دهی است. همچنین شما تصمیم می‌گیرید که نحوه احراز هویت رای دهندگان چگونه باشد. در نظر داشته باشید که در هر صورت، هر رای دهنده تنها یکبار قادر به رای دهی می باشد چرا که این منطق انتخابات می باشد. زمانیکه تصمیم دارید انتخابات خود را سریع برگزار کنید و وقت کافی ندارید هم می‌توانید از روش انتخابات عمومی استفاده کنید چرا که لازم نیست در بخش رای‌دهندگان، آنها را اضافه کنید.
بخش بعدی رای دادن نام دارد که شما می‌توانید تنظیمات مربوط به رای دهی را تنظیم کنید. حداکثر میزان رای، تعداد کادر انتخاب کاندیدای نمایش داده شده در صفحه رای دهی را مشخص خواهد کرد و هر رای‌دهنده می‌تواند تا میزان تعیین شده کاندید انتخاب کند. حداقل میزان رای، مشخص می‌کند که هر رای دهنده حداقل باید به چند کاندید رای بدهد تا بتواند رای خود را ثبت کند. حداقل تعداد رای به صورت پیشفرض بر روی صفر تنظیم می‌شود تا رای دهنده بتواند رای خالی بدهد. توجه داشته باشید که همواره تعداد حداکثر رای را عددی کمتر از تعداد کل کاندید های انتخاباتتان قرار دهید، چراکه ممکن است همه رای‌دهندگان همه کادر های رای دهی را پر کرده و همه کاندید های شما رای های برابر بیاورند. همچنین شما می‌توانید زبان انتخابات خود را بر اساس زبان جامعه رای دهندگانتان انتخاب کنید و یا آن را بر روی خودکار تنظیم کنید تا مایکن، بر اساس آدرس اینترنتی (IP) رای دهنده، زبان پیشفرض ایشان را انتخاب کند.

شروع کنید

انتخابات الکترونیک خود را بر روی مایکن بسازید، مدیریت و برگزار کنید. بصورت رایگان شروع کنید. ساخت انتخابات